USUWANIE AZBESTU
Rusza powiatowy Program usuwania wyrobów zawierających azbest w 2021 r.
Starostwo Powiatowe w Chodzieży
Wydział Ochrony Środowiska, Rolnictwa i Leśnictwa do dnia 7 czerwca 2021r. będzie przyjmować wnioski o udział w Programie
usuwania wyrobów zawierających azbest w roku 2021.
Wnioski można składać w kancelarii
Starostwa Powiatowego w Chodzieży przy ul. Wiosny Ludów 1.
Program współfinansowany jest przez gminy: wiejską
Chodzież, miejsko-wiejską Budzyń, miejsko-wiejską Margonin i miejsko-wiejską
Szamocin oraz Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska (w przypadku przyznania
dotacji).
Beneficjentami Programu są osoby fizyczne posiadające
nieruchomości położone na terenie gmin: wiejskiej Chodzież,
miejsko-wiejskiej Budzyń, miejsko-wiejskiej Margonin i miejsko-wiejskiej
Szamocin, ujęte w rejestrze wyrobów zawierających azbest - Bazie Azbestowej,
prowadzonej przez gminę.
- Dokumenty
„Realizacja
Programu usuwania azbestu na terenie Gminy Chodzież”
Inwentaryzacja wyrobów zawierających azbest
Program usuwania azbestu
Gmina Chodzież w
ramach realizacji Programu usuwania azbestu przyjmuje wnioski
o demontaż lub odbiór wyrobów zawierających azbest.
Rocznie na
realizację zadania przewiduje się środki z budżetu w wysokości 20 tys. zł
1. Likwidacja wyrobów zawierających
azbest obejmuje:
1)
demontaż
wyrobów zawierających azbest z obiektów znajdujących się na terenie Gminy
Chodzież, pakowanie, transport i unieszkodliwienie tych wyrobów na składowisku
odpadów zgodnie z obowiązującymi przepisami,
2)
pakowanie
wcześniej zdemontowanych wyrobów zawierających azbest z obiektów znajdujących
się na terenie Gminy Chodzież, transport i unieszkodliwienie tych wyrobów na
składowisku odpadów zgodnie z obowiązującymi przepisami.
2. „Wyroby
zawierające azbest" to wyroby i materiały zawierające azbest w rozumieniu przepisów ustawy z
dnia 19 czerwca 1997 roku o zakazie stosowania wyrobów zawierających azbest
(Dz. U. z 2017 r. poz. 2119).
3.
Do
korzystania ze środków finansowych przeznaczonych na realizację przedsięwzięcia
uprawnione są osoby fizyczne, w tym prowadzące
działalność gospodarczą w zakresie rolnictwa, posiadające nieruchomość na terenie Gminy
Chodzież.
4.
Nieruchomość, z
której ma zostać usunięty azbest, winna być ujęta w rejestrze wyrobów
zawierających azbest danej gminy oraz w Wojewódzkiej Bazie Wyrobów i Odpadów
Zawierających Azbest – WBDA zamieszczonej na stronie www.bazaazbestowa.gov.pl.
5.
Wnioski
należy składać do Urzędu Gminy w Chodzieży ul. Notecka 28. Nabór wniosków jest
ciągły. Wnioski rozpatrywane są według kolejności ich wpływu do urzędu
do wyczerpania środków przewidzianych
na realizację przedsięwzięcia w danym roku.
6.
Należy
pamiętać, że w zależności od charakteru wykonywanych robót wnioskodawca
zobowiązany jest dokonać zgłoszenia lub uzyskać pozwolenie na budowę od
Starosty Chodzieskiego, jako organu administracji architektoniczno-budowlanej,
zgodnie z ustawą z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz. U. z 2018 r. poz.
1202 ze zm.).
7. Gmina Chodzież zawiera z Wykonawcą,
wyłonionym w trybie zapytania ofertowego, umowę cywilnoprawną na wykonanie prac
związanych z likwidacją wyrobów zawierających azbest. Po przedstawieniu przez Wykonawcę
faktury VAT za ich wykonanie, Gmina pokrywa kwotę w wysokości 100% wartości
zadania wykonanego u wnioskodawcy.
Gmina nie refunduje prac związanych z usunięciem
azbestu wykonanych samodzielnie przez Wnioskujących.
Do pobrania:
-
Wniosek