W dniu 21 sierpnia br. odbyło się XXXVI
posiedzenie Rady Gminy Chodzież. Radni jednogłośnie przyjęli 17 uchwał,
będących przedmiotem posiedzenia. M. in. przyjęto uchwały w sprawie zbycia
działek położonych w Ratajach, w sprawie ustanowienia ograniczonego prawa
rzeczowego – służebności przesyłu na nieruchomościach położonych w obrębach wsi
Milcz, Studzieniec Łęg, Rataje, Pietronki, Podanin, Stróżewo oraz Rataje.
Przyjęto również regulamin udzielania
pomocy materialnej o charakterze socjalnym dla uczniów zamieszkałych na terenie
Gminy Chodzież oraz Statut Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Chodzieży.
Radni przyjęli także uchwałę w sprawie zaliczenia drogi do kategorii dróg
gminnych (w miejscowości Strzelce) oraz uchwały w sprawie nadania nazw ulic w
miejscowościach Zacharzyn i Rataje. W porządku obrad znalazły się również
uchwały zmieniające tj. o zmianie uchwały w sprawie podziału Gminy Chodzież na
okręgi wyborcze, ustalenia ich granic i numerów oraz liczby radnych wybieranych
w okręgu wyborczym, o zmianie uchwały w sprawie zasad udzielania dotacji
celowych na realizację zadań własnych gminy wynikających z ustawy Prawo ochrony
środowiska, w sprawie zmiany uchwały budżetowej gminy Chodzież na rok 2014 oraz
w sprawie zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Chodzież na lata
2014-2018. Radni przyjęli również obwieszczenie w sprawie ogłoszenia
jednolitego tekstu uchwały w sprawie podziału Gminy Chodzież na stałe obwody
głosowania, ustalenie ich numerów, granic oraz siedzib obwodowych komisji
wyborczych.
Po przyjęciu uchwał Zastępca Wójta p.
Kamila Szejner złożyła sprawozdanie z działalności w okresie międzysesyjnym.
Pani K. Szejner poinformowała o bieżących sprawach na stanowisku gospodarki
gruntami i planowania przestrzennego oraz realizacji inwestycji. Ożywioną
dyskusję wśród radnych wywołał temat gospodarki odpadami. Zastępca Wójta podała
ilość odebranych odpadów od początku trwania systemu tj. od 1 lipca 2013 r. W
sumie zebrano 1221,55 ton w tym:
- 972,54 t odpadów zmieszanych
- 106,73 t odpadów z tworzyw sztucznych
- 79,64 t szkła
- 17,34 t papieru i tektury
- 33,54 t odpadów zielonych
- 11,41 t odpadów wielkogabarytowych
- 0,35 t odpadów budowlanych
Kwota z przetargu na odbiór odpadów
wynosi 569.430,00 zł, co daje średnio 31.635,00 zł miesięcznie. Na dzień
31.07.2014 r. wydatkowano 463.409,10 zł, co daje 38.534,10 zł miesięcznie. W
związku z powyższym będzie konieczność przeprowadzenia zamówienia
uzupełniającego, gdyż kwota z przetargu zostanie przekroczona. Pani K. Szejner
przypomniała, że umowa na odbiór odpadów jest podpisana na okres od 01.07.2013
r. do 31.12.2014 r.
Przewodnicząca Rady p. Maria Jahnz
zakończyła posiedzenie miłym akcentem, zapraszając wszystkich radnych oraz
sołtysów do uczestniczenia w Dożynkach Powiatowo-Gminno-Miejsko-Parafialnych,
które odbędą się w dniu 6 września br. w Stróżewie.
|