27 marca br. odbyła się VII sesja Rady Gminy
Chodzież w kadencji 2014-2018. Tematem posiedzenie było podjęcie uchwał w
sprawie zmiany Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego
gminy Chodzież, przystąpienia do sporządzenia miejscowego planu
zagospodarowania gminy Chodzież na obszarze działki o numerze ewidencyjnym 437
położonej w miejscowości Milcz,...
programu
opieki nad zwierzętami oraz zapobiegania bezdomności zwierząt na terenie gminy
Chodzież, zatwierdzenia taryf dla Miejskich Wodociągów i Kanalizacji Sp. z o.
o. w Chodzieży za zbiorowe zaopatrzenie w wodę i zbiorowe odprowadzanie ścieków
na terenie Gminy Chodzież w okresie od dnia 1 maja 2015 r. do dnia 30 kwietnia
2016 r., wyrażenia zgody na wyodrębnienie w budżecie gminy środków stanowiących
fundusz sołecki oraz uchwały w sprawie zmiany budżetu gminy Chodzież na rok
2015 i Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Chodzież na lata 2015-2021.
Uchwały zostały przyjęte przez radnych w większości jednogłośnie. Na
posiedzeniu radni przyjęli również sprawozdanie z działalności Gminnego Ośrodka
Pomocy Społecznej w Chodzieży za rok 2014.
W posiedzeniu Rady Gminy Chodzież
uczestniczył również I Zastępca Komendanta Powiatowego Policji w Chodzieży mł. insp.
Paweł Tabat, który przedstawił informację o stanie bezpieczeństwa i porządku publicznego na terenie
gminy Chodzież za rok 2014. Na zapytanie radnych jakie przestępstwa są
największą bolączką Policji, Zastępca Komendanta odpowiedział, że są to
przestępstwa rozbójnicze takie jak kradzieże samochodów, kradzieże torebek oraz
przestępstwa narkotykowe. Radni z Rataj zgłosili potrzebę częstszych patroli
Policji (na ul. Jeziornej w stronę ul. Górnej jest ograniczenie prędkości do 30
km/h) prosząc o kontrolę na tej ulicy
z uwagi na nagminne przekraczanie prędkości przez kierowców. Zastępca
Komendanta poinformował, że na terenie gminy Chodzież pracuje dwóch
dzielnicowych, którzy oprócz patroli mają dużo pracy biurowej, nadmienił jednak
że zgłoszenia radnych zostaną uwzględnione.
Następnie
Wójt Gminy Chodzież – Kamila Szejner złożyła radnym informację z działalności w
okresie międzysesyjnym. Pani K. Szejner poinformowała o inwestycjach
realizowanych na terenie gminy Chodzież, o sprawach związanych z gospodarką
gruntami i zagospodarowaniem przestrzennym, o realizacji funduszu sołeckiego w
poszczególnych sołectwach oraz o gospodarce odpadami na terenie gminy Chodzież.
Pani K. Szejner podała zaległości w opłacie za odbiór i gospodarowanie odpadami
komunalnymi, które na dzień 25.03.2015 r. wynoszą 52.085,46 zł. Wójt
poinformowała także o ilości odpadów niesegregowanych zebranych od mieszkańców
gminy w 2014 r. przez firmę Altvater. W roku 2014 odebrano 1074 tony odpadów
niesegregowanych, zebrano również 78,2 tony odpadów ulegających biodegradacji,
13,5 tony odpadów wielkogabarytowych oraz 7 ton odpadów betonu oraz gruzu
betonowego z rozbiórek i remontów. Po obliczeniu poziomu ograniczenia masy
odpadów komunalnych ulegających biodegradacji kierowanych do składowania
okazało się, że gmina w 2014 r. osiągnęła wymagany poziom, który wyniósł 35,2%
przy maksymalnym poziomie 50% określonym w rozporządzeniu Ministra Środowiska z
dnia 25 maja 2012 r.
Na
zakończenie Wójt Gminy oraz Przewodnicząca Rady złożyły życzenia z okazji
zbliżających się świąt Wielkanocnych, życząc radosnych chwil spędzonych w
rodzinnym gronie, optymizmu i siły płynącej z odradzającego się życia.
|