6 lutego br. odbyła się
pierwsza w tym roku Sesja rady Gminy w Chodzieży. Ważnym punktem
posiedzenia było przyjęcie przez Radę Planów Odnowy Miejscowości Milcz
i Strożewo.
Plany te są jednymi z
dokumentów wymaganych przy ubieganiu się o środki pomocowe na
realizację projektów z funduszy unijnych w ramach Programu Rozwoju
Obszarów Wiejskich na lata 2008-20013. Ponadto Radni zadecydowali o
przystąpieniu Gminy Chodzież jako członka wspierającego do
Stowarzyszenia „Bezpieczny Powiat Chodzieski”. Stowarzyszenie to
zarejestrowane zostało w 2006 roku. Jego głównym celem jest rozwijanie
i propagowanie inicjatyw, postaw i działań zmierzających do ochrony
ludzi i mienia oraz poprawy stanu bezpieczeństwa i porządku publicznego
na terenie powiatu Chodzieskiego, wspieranie organizacyjne, rzeczowe i
finansowe służb związanych z utrzymywaniem porządku publicznego na
terenie powiatu oraz organizowanie wszelkich form pomocy osobom
poszkodowanym w wypadkach komunikacyjnych, a także organizacja działań
zmierzających do poprawy bezpieczeństwa w ruchu drogowym. W
dalszej części posiedzenia radni dokonali zmian zapisów regulaminu
określającego wysokości oraz szczegółowe warunki przyznawania
nauczycielom dodatku motywacyjnego, funkcyjnego i za warunki pracy. W
uchwale tej dodano zapis określający wysokość dodatku funkcyjnego dla
osoby zatrudnionej na stanowisku doradcy metodycznego oraz nauczyciela
konsultanta. W bloku uchwał dotyczących spraw bieżących Radni ustalili
między innymi :
- zasady korzystania ze stołówek szkolnych w szkołach i Zespołach
Szkolno-Przedszkolnych prowadzonych przez Gminę Chodzież. Do
korzystania z posiłków uprawnieni są uczniowie, dzieci przedszkolne,
pracownicy emeryci i renciści tych placówek oraz inne osoby, jeżeli
oczywiście dyrektor zespołu wyrazi zgodę. Opłata wnoszona przez ucznia
jest równa wysokości kosztów produktów zużytych do przygotowania
posiłków i nie może być wyższa niż 0,3% minimalnego wynagrodzenia.
Pozostałe koszty związane z ich przygotowaniem finansowane SA z budżetu
gminy. Pozostałe osoby korzystające z posiłków w stołówce ponoszą pełną
opłatę za wyżywienie. W dalszej części posiedzenia radni nadali nazwę
Osiedle Przylesie dla terenów w miejscowości Studzieniec oraz
zatwierdzili wieloletni plan modernizacji i rozwoju urządzeń
wodociągowo kanalizacyjnych Miejskich Wodociągów i kanalizacji sp. z
o.o. na lata 2008-2011. Jest on kontynuacją przyjętej w pierwszej
edycji planu strategii rozwoju infrastruktury wodno - kanalizacyjnej
mającej na celu ustalenie wykazu niezbędnych przedsięwzięć
inwestycyjnych służących zaspokojeniu potrzeb społecznych w zakresie
usług wodociągowo – kanalizacyjnych. Ma również na celu ochronę
środowiska poprzez rozbudowę sieci wodociągowej i sieci kanalizacji
sanitarnej połączonej z likwidacją nieszczelnych zbiorników odpływowych
na terenach nieskanalizowanych oraz poprawę jakości i efektywności
świadczonych usług. Po przyjęciu uchwały w sprawie zmian budżetu gminy
na 2008 rok Radni uchwalili wysokość najniższego wynagrodzenia
zasadniczego w I kategorii zaszeregowania w tabeli miesięcznych stawek
wynagrodzenia zasadniczego w jednostkach organizacyjnych Gminy Chodzież
w kwocie 900 zł. Określili również wartość 1 punktu dla wszystkich
jednostek organizacyjnych gminy w kwocie 4 zł. Na zakończenie
posiedzenia przewodniczący komisji Rewizyjnej przedstawił sprawozdanie
z działalności w roku 2007 tej Komisji oraz przedstawił plan pracy na
rok bieżący.
|