W dniu 23 marca br. odbyło się XLIII posiedzenie
rady. Przed przystąpieniem do podjęcia uchwał asp. Artur Binkowski przedstawił
sprawozdanie z działalności Ochotniczych Straży Pożarnych Gminy Chodzież za rok
2017. W skład jednostek OSP w gminie Chodzież wchodzą Milcz, Zacharzyn i
Stróżewo.
Przedstawione zostały działalność
organizacyjna i prewencyjna oraz kulturalna, wychowawcza i sportowa. Pan A.
Binkowski poinformował również o współpracy z innymi organizacjami oraz
przedstawił zamierzenia na 2018 rok. W
dalszej części posiedzenia radni podjęli uchwały w sprawie podziału Gminy
Chodzież na okręgi wyborcze, ustalenia ich granic i numerów oraz liczby radnych
wybieranych w okręgach wyborczych; podziału Gminy Chodzież na stałe obwody
głosowania, ustalenia ich granic oraz siedzib obwodowych komisji wyborczych;
ustalenia diet dla sołtysów; programu zapobiegania bezdomności zwierząt i
zapewnienia opieki bezdomnym zwierzętom oraz ich wyłapywania na terenie gminy
Chodzież, poboru opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi w drodze inkasa
oraz wyznaczenia inkasentów i wysokości wynagrodzenia za inkaso oraz wyrażenia
zgody na realizację w drodze współdziałania z Gminą Miejską w Chodzieży zadania
pn. „Chodzież Od Nowa – rewitalizacja fizyczna, gospodarcza, społeczna i
kulturalna śródmieścia”. Ponadto radni dokonali zmian w uchwale w sprawie trybu
i rozliczania dotacji dla przedszkoli, szkół podstawowych, w których
zorganizowano oddział przedszkolny, innych form wychowania przedszkolnego
prowadzonych na terenie Gminy Chodzież przez osoby fizyczne i osoby prawne
niebędące jednostkami samorządu terytorialnego oraz trybu i zakresu kontroli
prawidłowości ich pobrania i wykorzystania a także dokonali zmian w tegorocznym
budżecie oraz Wieloletniej Prognozie Finansowej.
Na zakończenie posiedzenia Wójt Kamila
Szejner oraz Przewodnicząca Rady Maria Jahnz z okazji Świąt Wielkanocnych złożyły najserdeczniejsze
życzenia spokoju, radości, miłych spotkań w gronie rodziny i przyjaciół.
|