W miniony czwartek 26 września odbyło się XIII
posiedzenie Rady Gminy Chodzież. Radni przegłosowali kilka punktów
merytorycznych dotyczących m. in. dróg gminnych i powołaniu ławników na
kadencję 2020-2023. Zapoznano się także z informacją wójta gminy dotyczącą prac
między sesjami. Ale nie tylko…
Sesję otworzyła przewodnicząca rady Ewa
Śliwińska. Po okresie wakacyjnej przerwy przywitała gości, radnych oraz wójta
gminy Kamilę Szejner. Następnie oddała głos przewodniczącym komisji, którzy m.
in. dyskutowali nad wnioskiem klubu
sportowego Korona Stróżewo o przyznanie dotacji.
W
dalszej części radni powzięli uchwały zaliczając do kategorii dróg gminnych
drogi Osiedle Dębowe i Wierzbowe oraz ul Makową w Ratajach a także ul. Wrzosową
w Studzieńcu. Dokonano także wyboru ławników na kadencję 2020-2023. W kolejnych
dwóch punktach powrócono do spraw fiskalnych i na wniosek skarbnika gminy
dokonano zmian uchwały budżetowej gminy Chodzież na rok 2019. Tym samym zmieniona
została również Wieloletnia Prognoza Finansowa Gminy Chodzież na lata
2019-2022.
W
swoim sprawozdaniu z prac między sesjami wójt gminy Kamila Szejner zapoznała
radnych z obszerną informacją dotyczącą świadczeń Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej
oraz gospodarką odpadami. Wójt
przypomniała, iż 13 października to dzień elektrośmieci. W związku z tym 3
października będzie przeprowadzona kolejna zbiórka zbędnego sprzętu AGD i
komputerowego. - Pamiętajmy że ten sprzęt należy wystawić w stanie kompletnym. Sprzęt
zdekompletowany nie będzie odbierany, takie są przepisy. Ciągle mamy też problem
z dzikimi wysypiskami jak choćby ostatnio w Podaninie, gdzie ktoś wyrzucił
odpady budowlane. Wysłaliśmy też 500 upomnień do właścicieli posesji którzy
mają nieuregulowane rachunki dotyczące gospodarką odpadami.
Wójt
gminy poinformowała również o przeznaczeniu funduszy sołeckich, a także o
wydawaniu protokołów suszowych. Są już decyzje o dofinansowaniu od wojewody, a
także zgłoszone zostały kolejne zadania (Łazienki), budowy dróg.
|