Kolejne warsztaty w Szkole
Podstawowej w Oleśnicy przyciągnęły dziesiątki uczniów z terenu gminy Chodzież.
Również i tym razem organizatorom - Stowarzyszeniu Socius oraz Gminnej Komisji
Rozwiązywania Problemów Alkoholowych - przy wsparciu nauczycieli i dyrekcji szkoły
udało się tak ułożyć program, by poważne i przydatne problemy szkolnej
rzeczywistości uatrakcyjnić zajęciami o charakterze nieco bardziej relaksacyjnym.
W piątkowe
popołudnie, 21 lutego w Szkole Podstawowej im. Marii Skłodowskiej-Curie w
Oleśnicy, na zaproszenie Stowarzyszenia Socius z prezes Dominiką Gruszczyńską
na czele oraz Sebastiana Nowaka z G.K.R.P.A. doszło do spotkania pedagogów i specjalistów
z zainteresowaną poszerzeniem swojej wiedzy młodzieżą szkolną. To nie pierwsze
warsztaty, które zorganizowano w oleśnickiej szkole. Tym razem zakres zajęć
doskonale obrazowało hasło - "Widzę, słyszę, reaguję - STOP przemocy i
hejtowi".
Ciekawych tematów nie brakowało. Lutowe warsztaty
adresowane były głównie do młodzieży z klas VI, VII i VIII SP w Oleśnicy oraz
do uczniów SP Strzelce. Całość podzielono na 5 podgrup: Natalia Głąb, szkolny pedagog w obrazowy sposób przedstawiła
dzieciom problem przemocy rówieśniczej, a Robert Rozpłochowski - psycholog
szkolny pokazał na czym polega zjawisko znęcania i cyberprzemocy. O zwierzętach
ich odczuciach i możliwości adopcji opowiadali Aleksandra Suda i Mariusz
Ostynowicz ze Stajni ARGO i Stowarzyszenia Argo Horse z Szamocina. Nie
mniejszym zainteresowaniem cieszyły się aromatyczne zajęcia zaproponowane przez
firmę Świeżo Cięte, które polegały na samodzielnym wykonaniu świec zapachowych.
Na
koniec zajęcia warsztatowe dotyczące przemocy rówieśniczej i agresji przeprowadziła
nadkomisarz Elżbieta Żulewska z KPP w Chodzieży.
Jak
się okazuje przyjęty format warsztatów doskonale wpasował się w oczekiwania
uczniów ułatwiając w nieskomplikowany i bezpośredni sposób przekazanie
informacji dotyczących tematyki rosnącego zagrożenia przemocą, hejtem i cyberprzemocą.
Mówiono też o zakresie odpowiedzialności karnej za popełnienie tych czynów. Natomiast
aromaterapia i dogoterapia przeniosły uczestników w świat innych, pozytywnych
doznań zapewniając uczestnikom chwile zabawy i relaksu.
Dzięki
uprzejmości dyrektor szkoły Joanny Maćkowiak i zaangażowaniu wielu osób
uczniowie mieli możliwość pozyskania umiejętności radzenia sobie z przemocą, dowiedzieli
się czym jest empatia wobec adoptowanych zwierząt, a także miło i ciekawie
spędzili czas. Wypada dodać, iż organizatorzy zadbali również by nikt z
uczestników nie wrócił do domu głodny…
|