|
 |
Zapisz się do newslettera |
 |
 |
Centralna Ewidencja Emisyjności Budynków |
 |
 |
Rodzina 500+ |
 |
 |
Artysta Kazimierz Słodowy |
 |
 |
Korona Stróżewo |
 |
 |
Licznik odwiedzin
|
 |
|
|
Poradnik interesanta
:
Wymeldowanie decyzją administracyjną
|
1. Odpowiedzialna/y za usługę: |
Marta Stasiak
|
2. Numer telefonu: |
0 67 282 16 08 wew. 31 |
3. e-mail: |
m.stasiak@gminachodziez.pl |
4. Godziny urzędowania: |
od poniedziałku do piątku w godzinach od 700 do 1500 |
5. Kasa Urzędu czynna: |
od poniedziałku do piątku w godzinach od 700 do 1400 |
INFORMACJA O SPRAWIE:
NAZWA USŁUGI |
WYMELDOWANIE LUB UCHYLENIA ZAMELDOWANIA DECYZJĄ ADMINISTRACYJNĄ |
PROCEDURY ZAŁATWIENIA SPRAWY |
Wymagane dokumenty
Każdy polski obywatel, który opuszcza swoje miejsce
pobytu stałego musi wymeldować się najpóźniej w dniu, w którym wyprowadza się z
miejsca dotychczasowego zameldowania na pobyt stały. Podobnie jest w przypadku
wyprowadzki z miejsca pobytu czasowego - jeżeli osoba wyprowadzi się przed
upływem zadeklarowanego terminu pobytu, musi ten fakt zgłosić w urzędzie.
Jeżeli jednak, pomimo wyprowadzki osoba nie
wymeldowała się z pobytu stałego lub czasowego, z wnioskiem o wymeldowanie może
wystąpić ten, kto jest właścicielem danego mieszkania czy domu, lub posiada
inny dokument potwierdzający jego prawo do lokalu lub nieruchomości (np. najem,
przydział itp.).
Jeśli natomiast, dana osoba pomimo zameldowania nie
mieszkała i nie mieszka nadal pod wskazanym adresem, wtedy ten kto posiada
uprawnienie do danego lokalu może wystąpić z wnioskiem o uchylenie (anulowanie)
niewłaściwego zameldowania.
Na podstawie wniosku urząd podejmie postępowanie
administracyjne, które zakończone zostanie wydaniem odpowiedniej decyzji.
Wniosek o
wymeldowanie lub uchylenie zameldowania (wymeldowania) możesz złożyć gdy:
- posiadasz
uprawnienie do domu lub mieszkania i wiesz, że osoba która z niego się
wyprowadziła nadal jest w nim zameldowana - wtedy składasz wnioseko wymeldowanie;
- lub
pomimo zameldowania nigdy nie mieszkała pod Twoim adresem - wtedy składasz
wniosek o uchylenie zameldowania;
- w
przypadku, gdy bezpodstawnie wymeldowano Cię z danego miejsca pobytu -
wtedy składasz wniosek o uchylenie wymeldowania.
We wniosku podaj swoje dane teleadresowe, dane osoby,
która ma być wymeldowana lub której meldunek ma zostać uchylony, a także
możliwie jak najpełniej opisz, kiedy i w jakich okolicznościach ta osoba
wyprowadziła się (lub wskaż z czego wynika bezprawność dokonanego
zameldowania/wymeldowania). Jeśli znasz aktualny adres lub numer telefonu tej
osoby nie zapomnij podać ich we wniosku. Pomoże to szybciej nawiązać kontakt z
osobą, która ma zostać wymeldowana, co może przyspieszyć zakończenie sprawy.
Do wniosku
załącz następujące dokumenty:
- kserokopię
dokumentów, które potwierdzają Twoje prawo do lokalu (np. umowa najmu,
wypis z księgi wieczystej, sentencja wyroku rozwodowego, wyrok orzekający
eksmisję, lub inny dokument);
- potwierdzenie
wniesienia opłaty skarbowej w wysokości 10 zł za wydanie decyzji;
- pełnomocnictwo
- w przypadku, gdy nie możesz osobiście brać udziału w prowadzonym
postępowaniu administracyjnym i do reprezentowania siebie wyznaczasz
pełnomocnika;
Potwierdzenie wniesienia opłaty skarbowej w
wysokości 17 zł za dokument potwierdzający udzielone przez Ciebie
pełnomocnictwo (od pełnomocnictwa udzielnego przez Ciebie każdej wskazanej
osobie). W przypadku, kiedy
będzie to Twój ojciec, matka, brat, siostra, babcia, dziadek, mąż, lub żona,
nie musisz za to płacić. Jeżeli przyjdzie inna osoba pełnomocnictwo kosztuje 17
zł.
|
CZAS OCZEKIWANIA NA ZAŁATWIENIE |
Po złożeniu wniosku, zostanie on sprawdzony.
Jeśli nie będzie kompletny, skontaktujemy się z Tobą i wskażemy, co musisz
uzupełnić.
Gdy Twój
wniosek będzie już kompletny, przeprowadzone będzie szczegółowe postępowanie
wyjaśniające. W trakcie tego postępowania m.in. zostaną przesłuchane jego
strony tj. Ty - jako wnioskodawca oraz osoba, która ma być wymeldowana z
Twojego mieszkania. Mogą być również przesłuchani świadkowie w celu
potwierdzenia, że osoba, która ma być wymeldowana nie mieszka już pod danym
adresem, a także przeprowadzone oględziny lokalu.
Wydanie
decyzji administracyjnej następuje w terminie do 2 miesięcy od daty złożenia
wymaganych dokumentów. W przypadku skomplikowanego postępowania termin może
ulec przedłużeniu, o czym urząd zawiadomi Cię pisemnie.
|
OPŁATY SKARBOWE |
- opłata skarbowa 10 zł od
decyzji administracyjnej;
- opłata skarbowa 17 zł od
złożenia dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa (od
pełnomocnictwa udzielonego przez Ciebie każdej osobie), gdy będzie
reprezentował Cię pełnomocnik niebędący Twoją najbliższą rodziną.
Opłaty te
możesz wnieść:
- gotówką lub kartą płatniczą, w
kasie Urzędu Gminy Chodzież;
- przelewem na konto opłaty skarbowej Urzędu Gminy
Chodzież: nr konta 62 8945 0002 0026 0547
2000 0040
|
TRYB ODWOŁAWCZY |
Jeżeli
jesteś niezadowolony z wydanej decyzji, możesz się odwołać do Wojewody
Wielkopolskiego w Poznaniu. Masz na to 14 dni.
|
PODSTAWA PRAWNA |
Ustawa z
dnia 14 czerwca 1960 r. – Kodeks postępowania administracyjnego
Ustawa z
dnia 24 września 2010 r. o ewidencji ludności
Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie
skarbowej |
DRUKI DO POBRANIA |
brak
|
|
|
|
|
 |
ANKIETA |
 |
 |
Gazeta Gminna |
 |
 |
Platforma Komunikacyjna z UG |
 |
 |
Ważne dokumenty |
 |
 |
Mapa Gminy |
 |
 |
Wielkopolska Jakość |
 |
 |
OSP Stróżewo |
 |
 |
Dolina Noteci |
 |
 |
Informator turystyczny |
 |
 |
Psy do adopcji |
 |
|