|
 |
Zapisz się do newslettera |
 |
 |
Centralna Ewidencja Emisyjności Budynków |
 |
 |
Rodzina 500+ |
 |
 |
Artysta Kazimierz Słodowy |
 |
 |
Korona Stróżewo |
 |
 |
Licznik odwiedzin
|
 |
|
|
Poradnik interesanta
:
Zameldowanie w drodze decyzji administracyjnej
|
1. Odpowiedzialna/y za usługę: |
Marta Stasiak
|
2. Numer telefonu: |
0 67 282 16 08 wew. 31 |
3. e-mail: |
m.stasiak@gminachodziez.pl |
4. Godziny urzędowania: |
od poniedziałku do piątku w godzinach od 700 do 1500 |
5. Kasa Urzędu czynna: |
od poniedziałku do piątku w godzinach od 700 do 1400 |
INFORMACJA O SPRAWIE:
NAZWA USŁUGI |
ZAMELDOWANIE DECYZJĄ ADMINISTRACYJNĄ |
PROCEDURY ZAŁATWIENIA SPRAWY |
Każdy, kto
przebywa w Polsce, zobowiązany jest zameldować się w miejscu pobytu stałego lub
czasowego. Mogą się jednak zdarzyć pewne sytuacje, w których zameldowanie nie
będzie możliwe w zwykłym trybie tj. "przy okienku w urzędzie", np.
gdy nie masz możliwości, aby właściciel mieszkania lub domu, w którym mieszkasz
potwierdził swoim podpisem na Twoim formularzu meldunkowym Twój pobyt pod danym
adresem (UWAGA: właściciel wyłącznie potwierdza fakt pobytu osoby pod
danym adresem, nigdy nie wyraża zgody na zameldowanie).
Jeżeli
odmówiono Ci zameldowania w zwykłym trybie, możesz wystąpić do urzędu z
wnioskiem o zameldowanie. Na tej podstawie urząd przeprowadzi postępowanie
wyjaśniające, które zakończone zostanie wydaniem odpowiedniej decyzji.
We wniosku
podaj swoje dane teleadresowe, a także możliwie jak najpełniej opisz, dlaczego
nie możesz zameldować się w trybie zwykłym. Napisz od kiedy zamieszkujesz pod
danym adresem i jaki charakter ma Twój pobyt - stały czy czasowy. Jeśli
nie posiadasz prawa do lokalu lub domu, w którym chcesz się zameldować ale
wiesz, kim jest jego właściciel - podaj we wniosku jego dane. Pomoże to
szybciej nawiązać kontakt z tą osobą, co może przyspieszyć zakończenie sprawy.
Pamiętaj:
zameldowanie potwierdza jedynie Twój pobyt pod danym adresem i nie ma żadnego
związku z prawem do lokalu. Przez zameldowanie nie nabywasz też żadnego prawa
do przebywania pod danym adresem.
Do wniosku załącz
następujące dokumenty:
- wypełniony i podpisany
formularz meldunkowy (zgłoszenie pobytu
stałego lub zgłoszenie pobytu
czasowego);
- Pamiętaj: dla każdej osoby,
która ma zostać zameldowana, musisz załączyć do wniosku oddzielny formularz
(również dla dziecka), podpisany przez osobę meldującą się. Rodzic,
opiekun prawny albo kurator - podpisuje formularz w imieniu osoby, która
nie ma zdolności do czynności prawnych (osoby całkowicie
ubezwłasnowolnionej, dzieci do 13 roku życia) lub osoby, która ma
ograniczoną zdolność do czynności prawnych (osoby częściowo
ubezwłasnowolnionej, dzieci w wieku od 13 do 18 roku życia);
- dowód wniesienia opłaty
skarbowej za wydanie decyzji;
- pełnomocnictwo - w przypadku,
gdy nie możesz osobiście brać udziału w prowadzonym postępowaniu
administracyjnym i do reprezentowania siebie wyznaczasz pełnomocnika;
- dowód wniesienia opłaty za
pełnomocnictwo.
|
CZAS OCZEKIWANIA NA ZAŁATWIENIE |
Gdy Twoje
podanie będzie już kompletne, przeprowadzone będzie szczegółowe postępowanie
wyjaśniające. W trakcie tego postępowania m.in. zostaną przesłuchane strony,
tj. Ty - jako wnioskodawca oraz osoba (osoby) posiadające prawo do mieszkania
lub domu, w którym ma nastąpić Twoje zameldowanie. Mogą być również
przesłuchani świadkowie, którzy potwierdzą Twoje zamieszkiwanie pod danym
adresem, a także przeprowadzone oględziny lokalu.
Załatwienie sprawy - wydanie decyzji
administracyjnej o zameldowaniu lub odmowie zameldowania - następuje w terminie
do 2 miesięcy. W przypadku skomplikowanego postępowania termin może ulec
przedłużeniu, o czym urząd zawiadomi Cię pisemnie.
|
OPŁATY SKARBOWE |
-
opłata skarbowa 10 zł od
decyzji administracyjnej;
- opłata skarbowa 17 zł od
złożenia dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa (od pełnomocnictwa
udzielonego przez Ciebie każdej osobie), gdy będzie reprezentował Cię
pełnomocnik niebędący Twoją najbliższą rodziną.
Opłaty te
możesz wnieść:
- gotówką lub kartą płatniczą, w
kasie Urzędu Gminy Chodzież;
- przelewem na konto opłaty skarbowej Urzędu Gminy
Chodzież: nr konta 62 8945 0002 0026 0547 2000 0040
|
TRYB ODWOŁAWCZY |
Jeżeli
jesteś niezadowolony z wydanej decyzji, możesz się odwołać do Wojewody
Wielkopolskiego w Poznaniu. Masz na to 14 dni.
|
PODSTAWA PRAWNA |
Ustawa z
dnia 14 czerwca 1960 r. – Kodeks postępowania administracyjnego
Ustawa z
dnia 24 września 2010 r. o ewidencji ludności
Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie
skarbowej
|
INNE INFORMACJE
|
Przy
zameldowaniu należy przedstawić dokument stwierdzający tożsamość, , wypełniony
druk (zgłoszenie pobytu stałego lub zgłoszenie pobytu czasowego trwającego
ponad 3miesiące) podpisany przez osobę (osoby) posiadającą (e) tytuł prawny do
lokalu, zaświadczenie o wymeldowaniu z poprzedniego miejsca pobytu stałego (w
sytuacji ubiegania się o stałe zameldowanie) i do wglądu oryginał tytułu
prawnego do lokalu, którego kserokopię należy dołączyć do podania.
|
DRUKI DO POBRANIA |
brak
|
|
|
|
|
 |
ANKIETA |
 |
 |
Gazeta Gminna |
 |
 |
Platforma Komunikacyjna z UG |
 |
 |
Ważne dokumenty |
 |
 |
Mapa Gminy |
 |
 |
Wielkopolska Jakość |
 |
 |
OSP Stróżewo |
 |
 |
Dolina Noteci |
 |
 |
Informator turystyczny |
 |
 |
Psy do adopcji |
 |
|