bip

Zapisz się do newslettera





Zapisz się › ›


Centralna Ewidencja Emisyjności Budynków
Centralna Ewidencja Emisyjności Budynków


Rodzina 500+
Rodzina 500+


Artysta Kazimierz Słodowy
Artysta Kazimierz Słodowy

Korona Stróżewo
Korona Stróżewo


Licznik odwiedzin

16065




A A A


Poradnik interesanta : Zameldowanie w drodze decyzji administracyjnej




    1. Odpowiedzialna/y za usługę: Marta Stasiak
    2. Numer telefonu: 0 67 282 16 08 wew. 31
    3. e-mail: m.stasiak@gminachodziez.pl
    4. Godziny urzędowania: od poniedziałku do piątku w godzinach od 700 do 1500
    5. Kasa Urzędu czynna: od poniedziałku do piątku w godzinach od 700 do 1400




    INFORMACJA O SPRAWIE:

NAZWA USŁUGI

ZAMELDOWANIE DECYZJĄ ADMINISTRACYJNĄ

PROCEDURY ZAŁATWIENIA SPRAWY

Każdy, kto przebywa w Polsce, zobowiązany jest zameldować się w miejscu pobytu stałego lub czasowego. Mogą się jednak zdarzyć pewne sytuacje, w których zameldowanie nie będzie możliwe w zwykłym trybie tj. "przy okienku w urzędzie", np. gdy nie masz możliwości, aby właściciel mieszkania lub domu, w którym mieszkasz potwierdził swoim podpisem na Twoim formularzu meldunkowym Twój pobyt pod danym adresem (UWAGA: właściciel wyłącznie potwierdza fakt  pobytu osoby pod danym adresem, nigdy  nie  wyraża  zgody na zameldowanie).

Jeżeli odmówiono Ci zameldowania w zwykłym trybie, możesz wystąpić do urzędu  z wnioskiem o zameldowanie. Na tej podstawie urząd przeprowadzi postępowanie wyjaśniające, które zakończone zostanie wydaniem odpowiedniej decyzji.

We wniosku podaj swoje dane teleadresowe, a także możliwie jak najpełniej opisz, dlaczego nie możesz zameldować się w trybie zwykłym. Napisz od kiedy zamieszkujesz pod danym adresem i jaki charakter ma Twój pobyt - stały czy czasowy. Jeśli nie posiadasz prawa do lokalu lub domu, w którym chcesz się zameldować ale wiesz, kim jest jego właściciel - podaj we wniosku jego dane. Pomoże to szybciej nawiązać kontakt z tą osobą, co może przyspieszyć zakończenie sprawy.

Pamiętaj: zameldowanie potwierdza jedynie Twój pobyt pod danym adresem i nie ma żadnego związku z prawem do lokalu. Przez zameldowanie nie nabywasz też żadnego prawa do przebywania pod danym adresem.

Do wniosku załącz następujące dokumenty:
  • wypełniony i podpisany formularz meldunkowy (zgłoszenie pobytu stałego lub zgłoszenie pobytu czasowego);
  • Pamiętaj: dla każdej osoby, która ma zostać zameldowana, musisz załączyć do wniosku oddzielny formularz (również dla dziecka), podpisany przez osobę meldującą się. Rodzic, opiekun prawny albo kurator - podpisuje formularz w imieniu osoby, która nie ma zdolności do czynności prawnych (osoby całkowicie ubezwłasnowolnionej, dzieci do 13 roku życia) lub osoby, która ma ograniczoną zdolność do czynności prawnych (osoby częściowo ubezwłasnowolnionej, dzieci w wieku od 13 do 18 roku życia);
  • dowód wniesienia opłaty skarbowej za wydanie decyzji;
- pełnomocnictwo - w przypadku, gdy nie możesz osobiście brać udziału w prowadzonym postępowaniu administracyjnym i do reprezentowania siebie wyznaczasz pełnomocnika;
- dowód wniesienia opłaty za pełnomocnictwo.

CZAS OCZEKIWANIA NA ZAŁATWIENIE

Gdy Twoje podanie będzie już kompletne, przeprowadzone będzie szczegółowe postępowanie wyjaśniające. W trakcie tego postępowania m.in. zostaną przesłuchane strony, tj. Ty - jako wnioskodawca oraz osoba (osoby) posiadające prawo do mieszkania lub domu, w którym ma nastąpić Twoje zameldowanie. Mogą być również przesłuchani świadkowie, którzy potwierdzą Twoje zamieszkiwanie pod danym adresem, a także przeprowadzone oględziny lokalu.

Załatwienie sprawy - wydanie decyzji administracyjnej o zameldowaniu lub odmowie zameldowania - następuje w terminie do 2 miesięcy. W przypadku skomplikowanego postępowania termin może ulec przedłużeniu, o czym urząd zawiadomi Cię pisemnie.

OPŁATY SKARBOWE

  • opłata skarbowa 10 zł od decyzji administracyjnej;
  • opłata skarbowa 17 zł od złożenia dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa (od pełnomocnictwa udzielonego przez Ciebie każdej osobie), gdy będzie reprezentował Cię pełnomocnik niebędący Twoją najbliższą rodziną.
Opłaty te możesz wnieść:
  • gotówką lub kartą płatniczą, w kasie Urzędu Gminy Chodzież;
  • przelewem na konto opłaty skarbowej Urzędu Gminy Chodzież: nr konta 62 8945 0002 0026 0547 2000 0040

TRYB ODWOŁAWCZY

Jeżeli jesteś niezadowolony z wydanej decyzji, możesz się odwołać do Wojewody Wielkopolskiego w Poznaniu. Masz na to 14 dni.

PODSTAWA PRAWNA

Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. – Kodeks postępowania   administracyjnego
Ustawa z dnia 24 września 2010 r. o ewidencji ludności
Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej

INNE INFORMACJE

Przy zameldowaniu należy przedstawić dokument stwierdzający tożsamość, , wypełniony druk (zgłoszenie pobytu stałego lub zgłoszenie pobytu czasowego trwającego ponad 3miesiące) podpisany przez osobę (osoby) posiadającą (e) tytuł prawny do lokalu, zaświadczenie o wymeldowaniu z poprzedniego miejsca pobytu stałego (w sytuacji ubiegania się o stałe zameldowanie) i do wglądu oryginał tytułu prawnego do lokalu, którego kserokopię należy dołączyć do podania.

DRUKI DO POBRANIA

brak





 

ankieta


ANKIETA
ANKIETA


Gazeta Gminna
Gazeta Gminna


Platforma Komunikacyjna z UG
Platforma Komunikacyjna z UG


Ważne dokumenty
Ważne dokumenty
Budżet
Uchwały
Budżet

Mapa Gminy
Mapa Gminy
Instrukcja

Wielkopolska Jakość
Wielkopolska Jakość

OSP Stróżewo
OSP Stróżewo

Dolina Noteci
Dolina Noteci

Informator turystyczny
Informator turystyczny

Psy do adopcji
Psy do adopcji




2014 © Urząd Gminy w Chodzieży
sekretariat@gminachodziez.pl
CSS 2.1 XHTML 1.0